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In her Monochromes series, Spanish artist Cristina Lucas bundles colour brands of one tone from various global players and refers to the absurdity that almost everything can be owned – even colours, when the companies succeed in claiming a colour as a trademark exclusively for themselves and protect it legally. Colours create identity and serve to differentiate from the competition. The psychological effect of colours had already been examined by Wassily Kandinsky and the Russian avant-garde; their theories finally found their way into advertising and corporate design via the teachings of the Bauhaus and industrial design. Cristina Lucas is one of 90 artists in the exhibition #diversityunitedart. // In ihrer Serie Monochromes bündelt die spanische Künstlerin Cristina Lucas Farbmarken eines Farbtons verschiedener Global Player und thematisiert die Absurdität, dass man fast alles besitzen kann – sogar Farben. Oftmals gelingt es großen Unternehmen, eine Farbe als Marke exklusiv für sich zu beanspruchen und rechtlich schützen zu lassen. Farben stiften Identität und dienen der Differenzierung im Wettbewerb. Die psychologische Wirkung von Farben wurde schon von Wassily Kandinsky und der russischen Avantgarde untersucht; ihre Theorien fanden über die Lehren des Bauhaus und das Industriedesign schließlich Einzug in die Werbung und das Corporate Design. Cristina Lucas ist eine von 90 Künstler*innen in der Ausstellung #diversityunitedart. // #comingsoon #diversityunitedart #diversityunited #cristinalucas #europeanartist #spanishartist #madridartist #madrid #inkprint #colourbrand #colour #monochrome #stiftungkunstbonn #stiftungkunstexhibition // Abb: Cristina Lucas, Monochromes, 2016, © artist

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